Alla inlägg under november 2012

Av Jessica Persson - 30 november 2012 18:42

Fy fan vilket jävla väder vi har idag . Förlåt uttrycket men detta är inte särskilt roligt alls tycker jag . Varit till Bollnäs i världens värsta snöväder och hämtat Linnea eftersom busstrafiken blev inställd . Jag kunde bara åka 35-40 km/tim så det tog tid vill jag lova . Men jag kom ner och hem i allafall och nu väntar vi på våra reserv middags gäster eftersom dom vi bokat in åkt på magsjuka . Tråkigt men vi gör ett nytt försök en annan gång . Trevlig fredagskväll på er alla .

Av Jessica Persson - 23 november 2012 18:43

      Välkommen sköna fredag !


Idag har man åkt runt på kaffe och hälsat på några av mina goa vänner och sen före kvällsmaten kom en annan god vän och grattade Linnea .

Så jag passade att ta några kort på gullungen Thor .


 


Thor och Linnea myser på filten


   


Han är ju för goo lille Thor , allas vårat lilla lyckotroll .


 


En mallig tjej som fick klä på han när dom skulle åka hem .


Nu sitter man här ensam i soffan , mätt och belåten och funderar på om jag ska ta mig ner till Nathalie och familjen på lite  fredagsmys .

Så trevlig helg på er alla nära och kära ........


Så här glada och tjusiga var jag och Alexander när vi var på kalas och grattade David .


 



Mor och Dotter





   


Mor och Son

Av Jessica Persson - 21 november 2012 10:56

Hej hopp alla glada !


Äntligen får man vara ledig i hela 3 dagar , jippi    


Det ska bli väldigt skönt efter 2 intesiva veckor med extra pass pga vinterkräksjuka på vårat jobb .


I måndags fyllde våran Linnea hela 13 år , kan ni tänka er 13 år .

Tiden bara springer ifrån en .

  


     

En av Linneas presenter , ny vinter jacka och täckbyxor .


Ikväll ska vi iväg och gratta David som fyller år och imorgon ska vi ha kalas för Linnea och jag gruvar mig lite för att handla allt som ska vara och hur mycket .


Men idag ska jag bara softa och tvätta 2 maskiner kan jag oxå göra .


I helgen som var hade vi finbesök ifrån storstaden stockholm och vi badade i spat och hade alldeles trevligt .


 


Alia njuter i spat och med sitt badsällskap


       


Här är Lukas och njuter av vattnets värme ......


   


Efter att barnen badat var det dom vuxnas tur och barnen bänkade sig i soffan med Cola , chips , godis och popcorn och en film .


Nä , nu ska jag ta och hänga en till tvätt och sedan leta mig någon lunch .

  


Slänger in någon bild som jag tagit för ett tag sen när jag klorerade poolen och fick fin besök


   


Vi hörs

Hej


  

Av Jessica Persson - 9 november 2012 08:50

Hej hopp !

Nu är det fredag och jobbar helg igen .


Igår hade vi en mysig och trevlig premiär glöggkväll hos Familjen Nyman .


 


God glögg och trevligt sällskap förgyllde hela kvällen för oss .

Vi fick även ett besök av Lill Olle med familj innan vi åkte hem .


 


Här poserar  han i sin nya mössa han fick ,  innan han åkte hem  .


Idag börjar man kl 14 och före det ska jag bära upp all tvätt som ligger i tvättstugan och dammsuga av golvena . Sen om det är någon tid över ska jag bara softa och vila mig inför helgens tuffa jobbar pass .


Men ha en trevlig helg allihopa .

Av Jessica Persson - 8 november 2012 15:34

Idag har min älskling fixat en ny data till mig . Snäll han är , tack ska du ha my lovely . Inga barn ska ha den bara jag . Nu ska jag fixa kött och potatis gratäng , vi lyxar till denna torsdag för sen ska jag jobba hela helgen . Ha det bra allihopa . Idag var jag till Angelica på kaffe så jag bjur på någon bild på älskade trollungen Thor oxå .

Ovido - Quiz & Flashcards